неделя, 19 октомври 2014 г.

Кекс с какао и заквасена сметана



Рецептата за този кекс от доста време седи и търпеливо си чака своя ред. 
В блога има рецепта за шарен кекс, но ми се искаше да покажа и някой изцяло шоколадов. И точно като по поръчка, преди известно време открих подходящата рецепта. Открих я в блога Lipodve
А сега да ви кажа малко и за самия кекс, след това ще споделя и рецептата, за да си го приготвите и вие. Кексът е с невероятно влажна структура поради заквасената сметана. Сочен, мек, пухкав,... просто се топи в устата! 



В оригиналната рецепта продуктите са на половина, но аз ги увеличих двойно, защото 1 доза ми идваше прекалено малко.

Кекс с какао и заквасена сметана

200 гр брашно
1 бакпулвер
1/4 ч.л. сода
40 гр. какао
160 гр. масло
200 гр. захар
2 яйца
*160 гр. заквасена сметана 

*уточнявам, че заквасената сметана може да се замени с кисело мляко!

В купа пресейте брашното заедно с какаото,бакпулвера и содата. Оставете ги настрана и вземета друга купа, в която разбийте разтопеното масло и захарта. Към тях добавете яйцата, разбийте всичко и след това добавете заквасената сметана. Постепенно започнете да прибавяте и сухите съставки, докато разбърквате. Изсипете в намазнена тавичка за кекс. Пече се на 180 градуса за около 45 мин. (на мен ми бяха нужни 50 мин.)



Когато го правих за пръв път използвах цяла кофичка заквасена сметана (200) вместо 160, но идваше в повече.

При втория път спазих точно рецептата и се получи перфектно!






4 коментара:

  1. Ееее, супеер! Много благодаря за доверието! На мен това ми се превърна в новия любим кекс, радвам се, че и на теб се харесва!
    Много усмивки и поздрави! :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Ооо, всички го харесаха много! :-)

    ОтговорИзтриване